Wydarzenia hybrydowe w ICE Kraków

Rzeczywistość przemysłu spotkań zmieniła się pół roku temu z dnia na dzień. Ostatnie miesiące były prawdziwą próbą czasu dla branży, a działania poszczególnych podmiotów walczących na rzecz funkcjonowania rynku w zmienionych warunkach są dowodem solidarności i współpracy ponad konkurencją. Centrum Kongresowe ICE Kraków wraz z partnerem technologicznym CMA stworzyło wirtualne studio w samym sercu miasta, będące odpowiedzią na zapotrzebowanie przemysłu spotkań w dobie pandemii.

Już w czerwcu Centrum Kongresowe ICE Kraków zaprezentowało nową ofertę dedykowaną organizatorom wydarzeń, by branża mogła korzystać z alternatywnego modelu tworzenia przestrzeni eventowej z zachowaniem obowiązujących zasad bezpieczeństwa. Dzięki stworzonemu studiu wróciła możliwość organizacji konferencji, kongresów, koncertów, gal oraz spotkań branżowych, pozwalająca dotrzeć do większej liczby odbiorców niż kiedykolwiek wcześniej.
Od momentu uruchomienia studia w Centrum Kongresowym ICE Kraków zrealizowanych zostało kilkanaście wydarzeń w modelu hybrydowym, a kolejne są już potwierdzone. Jedną z pierwszych takich realizacji była transmisja MP Power Night – finału MP Power Awards® 2019, podczas której zostali ogłoszeni laureaci: nagrodzono osobistości branży oraz projekty, eventowe obiekty i produkty roku. Gala odbyła się online w przestrzeniach pięciu studiów w Krakowie i Warszawie oraz kilku pokojach społecznościowych.  
Kolejnym projektem, który miał miejsce w nowej rzeczywistości studia wirtualnego, były dwie edycje Kraków Network Together. Celem inicjatywy KRAKÓW NETWORK jest tworzenie silnej grupy biznesowej z różnych sektorów branży turystycznej, której działania wpłyną na zwiększenie liczby wydarzeń biznesowych realizowanych w stolicy Małopolski. Obie otwarte konferencje online dotarły w sumie do ponad 55 tysięcy osób zainteresowanych sytuacją przemysłu spotkań oraz tematem bezpieczeństwa eventów w najbliższym czasie.
Coraz więcej organizatorów wydarzeń biznesowych i naukowych decyduje się na przeniesienie swoich flagowych produktów do Internetu. W czerwcu do studia wirtualnego zawitał Kongres i Targi LNE – jedno z ważniejszych spotkań dla profesjonalistów z branży kosmetologicznej i kosmetycznej, łączące szeroką na rynku ofertę edukacyjną z imponującą przestrzenią targowo-wystawienniczą. Odbywające się dwa razy w roku wydarzenia – w sezonie wiosennym i jesiennym – od lat prezentują standardy i trendy w branży kosmetycznej w Polsce. Tym razem całość przebiegła ONLINE! Zespół CMA miał za zadanie zrealizować transmisję kilkudziesięciu wykładów i paneli dyskusyjnych, a także stworzyć strefę EXPO dla 30 wystawców, wraz z dostarczeniem kompleksowej platformy do realizacji wydarzenia online. Materiał video z wydarzenia dostępny był przez 14 dni po jego zakończeniu jako dodatkowa usługa. W kongresie uczestniczyło ponad 1500 osób.

Połączone siły doświadczonych zespołów ICE Kraków oraz Concept Music Art (CMA) sprawiły, że każdy organizator może czuć się otoczony kompleksową opieką w kwestiach związanych z logistycznym, wizualnym i przede wszystkim technologicznym aspektem przedsięwzięcia. Na potrzeby transmisji i realizacji projektu otrzymuje pełny key visual, grafikę i animację dostosowaną do brandu wydarzenia. W usłudze wirtualnego studia znaleźć można również całościową obsługę eventu (online i studio stacjonarne), dostarczenie i konfigurację dedykowanej platformy czy realizację wizji (live streaming). Każda taka produkcja dodatkowo wymaga obsługi połączeń zdalnych, nagrań prelegentów w studio oraz ostatecznej obróbki materiałów wideo wykorzystywanych w trakcie realizacji.
Wydarzenia hybrydowe są przyszłością w przemyśle spotkań: dzięki nim każdy uczestnik, niezależnie od miejsca pobytu, może wziąć zdalny udział w interesującej go konferencji, kongresie czy koncercie; tak właśnie będzie w przypadku tegorocznej konferencji branżowej Meetings Week Poland.  

MWP 2020: Premiery, eksperci i ważne tematy


Już w tym tygodniu hybrydowy Meetings Week Poland. Ósma edycja wydarzenie branży spotkań odbędzie się w pięciu miastach Polski oraz w przestrzeni wirtualnego centrum konferencyjnego. W programie premiery, międzynarodowi mówcy, istotne – szczególnie w obecnej sytuacja – dla przemysłu spotkań tematy.
Ósma edycja Meetings Week Poland to dwa dni (16 – 17 września) spotkań i rozmów branżowych, które toczyć się będę w obiektach w pięciu miastach w Polsce i online jednocześnie. Weźmie w nich udział kilkudziesięciu mówców, reprezentujących wszystkie sektory rynku spotkań. W przestrzeni Expo, na wirtualnej platformie będzie można prowadzić spotkania biznesowe. Oprócz programu merytorycznego i części biznesowej organizatorzy zaplanowali także rozrywkę i integrację.

Pięćdziesięciu mówców
Pierwszego dnia (środa, 16 września) prelekcje i wystąpienia w panelach zapowiedzieli m.in. sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju Andrzej Gut-Mostowy (weźmie udział w dyskusji poświęcanej przemysłowi spotkań w czasie zwiększonego ryzyka dla zdrowia), Claudia van’t Hullenaar, senior sustainability consultant, Global Destination Sustainable Movement (wystąpienie poświęcone zrównoważonemu rozwojowi), Jane Cunningham, director community engagement, BestCities Global Alliance (która powie o tym, jak międzynarodowe stowarzyszenia wdrażają politykę „positive impact” w organizacji swoich wydarzeń). Nick Dugdale-Moore, regional manager Europe, UFI (The Global Association of the Exhibition Industry) weźmie udział w panelu poświęconemu organizacji targów w nowej rzeczywistości. Drugiego dnia konferencji (czwartek, 17 września) gościem specjalnym sesji poświęconej bezpieczeństwu w przemyśle spotkań będzie Paul Foster, światowy ekspert w dziedzinie zarządzania tłumem, m.in. podczas globalnych wydarzeń, który skupi się na nowych zasadach bezpieczeństwa w organizacji eventów. Panele dotyczące przyszłości branży spotkań i wydarzeń oraz turystyki biznesowej i incentive travel zaprezentują także rolę organizacji branżowych w działaniach na rzecz rynku, w tym nowo powołanej Rady Spotkań i Wydarzeń.
W dyskusjach wezmą udział reprezentanci instytucji rządowych i samorządowych, przedstawiciele organizacji branżowych i convention bureaux, organizatorzy wydarzeń – reprezentanci klientów (korporacji i stowarzyszeń), ambasadorowie kongresów, przedstawiciele agencji eventowych, PCO i incentive travel, obiektów i sieci hotelowych, firm świadczących usługi w przemyśle spotkań. MWP będzie gościć ponad 50 mówców.
Szczegółowy program konferencji: www.meetingsweek.pl/program_nowy

Premiery
Pierwszego dnia Meetings Week Poland zostaną zaprezentowane rezultaty raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2020”, stanowiącego podsumowanie osiągnięć branży spotkań z 2019 roku. Raport po raz jedenasty opracowała Polska Organizacja Turystyczna z działającym w jej strukturach Poland Convention Bureau (PCB POT). Dokument powstał dzięki współpracy z miejskimi i regionalnymi convention bureaux, rekomendowanymi organizatorami kongresów i podróży motywacyjnych oraz międzynarodowymi organizacjami i stowarzyszeniami, których POT PCB jest członkiem. — W odpowiedzi na zaistniałą w 2020 roku sytuację, uzupełnieniem podstawowych treści tegorocznego raportu jest prezentacja trzech możliwych scenariuszy wychodzenia sektora spotkań z kryzysu spowodowanego pandemią COVID-19. W ramach współpracy ze Strategicznym Sojuszem Narodowych Europejskich Convention Bureaux (którego członkiem założycielem jest PCB POT) – na bazie danych gromadzonych rokrocznie na potrzeby raportu oraz zagregowanych danych z bazy Global Travel Service Tourism Economics – powstała analiza wpływu COVID-19 na europejski rynek spotkań — zapowiada Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Poland Convention Bureau podczas Meetings Week Poland ogłosi także program „Bezpieczny Obiekt MICE”, który ma na celu zapewnienie turystom biznesowym, zleceniodawcom spotkań i wydarzeń oraz profesjonalnym organizatorom kongresów dostępu do informacji na temat obiektów przystosowanych do świadczenia usług zgodnie z wytycznymi GIS i Ministerstwa Rozwoju.

Drugiego dnia wydarzenia kolejna premiera – zostaną przedstawione szczegóły projektu „Poland Events Impact 2019. Wpływ ekonomiczny przemysłu spotkań na gospodarkę Polski”, który określa ekonomiczne znaczenia spotkań i wydarzeń odbywających się w Polsce oraz wskazuje ich wkład w gospodarkę. Zakres merytoryczny raportu obejmuje aspekty ekonomiczne związane z wpływem przemysłu na gospodarkę krajową w odniesieniu do podstawowych wskaźników, tj. wartości dodanej, PKB i zatrudnienia. Badanie zostało opracowane przez zespół naukowców i ekspertów branżowych z firmy Z–Factor, Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika oraz Wydziału Turystyki i Rekreacji Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula pod przewodnictwem zespołu Celuch Consulting.

Formuła tegorocznego Meetings Week Poland to także nowość. Po raz pierwszy wydarzenie odbywa się w pięciu miastach Polski jednocześnie oraz przestrzeni wirtualnego centrum konferencyjnego, stając się tym samym wydarzeniem hybrydowym.
Meetings Week Poland 2020 odbędzie się w Warszawie (FHouse Warsaw, Novotel Centrum Warszawa), Krakowie (Centrum Kongresowe ICE Kraków), Katowicach, (Międzynarodowe Centrum Kongresowe & Spodek), Poznaniu (MTP Poznań Congress Center), Lublinie (Lubelskie Centrum Konferencyjne) oraz online w Wirtualnym Centrum Targowo-Konferencyjnym Avatarland™. Na żywo wszystkie lokalizacje łączy Brill AV Media. W wydarzeniu można wziąć udział na żywo – w jednej z wybranych lokalizacji, lub online – w Avatarlandzie.

Niespodzianka dla uczestników MWP 2020 będzie finałowy koncert tegorocznych Cyber Wianków – Święta Muzyki 2020 pt. „Zaucha jest dobry na wszystko”, który zostanie zaprezentowany we środę 16 września o godzinie 19.00 – obejrzą go uczestnicy wydarzenia w wirtualnym centrum konferencyjnym. Partnerem koncertu i MWP jest prowadzona przez Krakowskie Biuro Festiwalowe platforma Play Kraków – platforma VOD „pełna miejskiej kultury”.

Udział w wydarzeniu – zarówno na żywo, jak i online jest bezpłatny. Wymagana jest rejestracja.
www.meetingsweek.pl.

Organizatorami MWP są: Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, MPI Poland Chapter, Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, SITE Poland, Polska Izba Przemysłu Targowego, Polska Organizacja Turystyczna Poland Convention Bureau, Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa w Warszawie, The Warsaw Voice, MeetingPlanner.pl i Warszawska Organizacja Turystyczna.
Honorowy patronat nad tegorocznym Meetings Week Poland objęły Ministerstwo Rozwoju oraz Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Wydarzenie, jako partner strategiczny, wspiera także samorząd Województwa Małopolskiego.


PROGRAM MEETINGS WEEK POLAND 2020 W SKRÓCIE:
16 września
10.45 - 12.30: Poland Meetings Destination: Nowe wyzwania, nowe perspektywy (organizator: The Warsaw Voice)
12.35 - 14.05: Zrównoważony rozwój podstawą odbudowy przemysłu spotkań (organizatorzy: Stowarzyszenie „Konferencje & Kongresy w Polsce”, Polska Organizacja Turystyczna Poland Convention Bureau)
14.30 - 16.00: Targi dają więcej – wracamy / Targi B2B – Back to Business - Bezpieczny powrót (organizacja Polska Izba Przemysły Targowego)
19.00 – Koncert „Zaucha jest dobry na wszystko” w aranżacjach Big Bandu Małopolskiego na platformie Avatarland (organizator KBF)

17 września
10.45-11.00 Prezentacja partnera strategicznego MWP Avatarland
11:00 - 12.30: Perspektywy dla organizacji branżowych sektora przemysłu spotkań i wydarzeń (Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, SITE Poland)
12:40 - 16.00: Bezpieczeństwo i ochrona w branży spotkań (organizator: MPI Poland Chapter)
19.00: Kompasy Vistuli - Gala Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula (organizator: SGTiH)

Meetings Week Poland 2020 na wirtualnej wyspie AVATARLAND™

Wirtualne Centrum Targowo-Konferencyjne AVATARLAND™ zostało Partnerem Strategicznym najbliższego Meetings Week Poland 2020, który odbędzie się już za tydzień, w dniach 16-17 września. Tegoroczna edycja MWP zostanie przeprowadzona w formule hybrydowej. Prelekcje i panele z udziałem publiczności odbędą się aż w pięciu lokalizacjach (Warszawa, Kraków, Poznań, Katowice, Lublin), a całość transmitowana będzie na wirtualnych scenach nowo otwartej przestrzeni konferencyjnej AVATARLAND™. Tam również uruchomiona zostanie innowacyjna hala wystawiennicza EXPO. Planiści, organizatorzy wydarzeń, podwykonawcy oraz klienci branży eventowej będą mieli niepowtarzalną okazję wcielić się w postać awatara i korzystać z wirtualnego centrum kongresowego, spacerując po nim, zwiedzając wystawę, spotykając wystawców oraz innych uczestników i swobodnie z nimi rozmawiając – zupełnie jak w realnym obiekcie konferencyjnym.

Wirtualna wyspa AVATARLAND™ to ponad 20 sal kongresowych, hala wystawiennicza EXPO oraz setki pokoi typu VIP-ROOM i innych przestrzeni dedykowanych do spotkań biznesowych. Każde z tych pomieszczeń, może pomieścić jednocześnie nawet do kilku tysięcy gości.  Uczestnicy poruszają się po całym obiekcie pod postacią trójwymiarowych awatarów – zupełnie jak w grach. Mogą rozmawiać ze sobą, gestykulować i wyrażać emocje klaszcząc, śmiejąc się, skacząc a nawet tańcząc. To zupełnie nowy świat wydarzeń online, skrajnie inny niż ten znany z platform do wideokonferencji typu Zoom, Skype, Teams i podobnych.
Podczas Meetings Week Poland 2020, w wirtualnych przestrzeniach konferencyjnych AVATARLAND™, prowadzona będzie transmisja prelekcji i paneli dyskusyjnych z pięciu polskich miast oraz można będzie odwiedzić stoiska partnerów i organizatorów tego wydarzenia ustawione w przestronnej Hali EXPO. Wybrani partnerzy i organizatorzy będą również mogli korzystać ze strefy spotkań biznesowych VIP, gdzie będą spotykać się i rozmawiać ze wszystkimi uczestnikami Meetings Week Poland 2020.
AVATARLAND™ to również miejsce na integrację i networking.  Podczas Meetings Week Poland 2020 na plenerowych scenach tej platformy transmitowane będą dwa wydarzenia wieczorne: w środę (16.09) koncert przygotowany przez Krakowskie Biuro Festiwalowe, zaś w czwartek (17.09) Gala Kompasy Vistuli.
- Nasz udział w organizacji Meetings Week Poland 2020 jest wskazaniem potencjalnego kierunku rozwoju branży spotkań i dowodem na to, że wirtualne targi i konferencje również mogą dostarczyć uczestnikom niezapomnianych wrażeń i emocji – mówi Agnieszka Ciesielska z Agencji EVERITUM obsługującej AVATARLAND™ oraz redaktorka bloga EventowaBlogerka.pl - Zdecydowaliśmy się zainwestować w tą innowacyjną platformę, aby stworzyć polską wirtualną przestrzeń do organizacji spotkań. Każda z rodzimych agencji eventowych może samodzielnie lub z naszą pomocą stworzyć w niej niepowtarzalne scenariusze wydarzeń dla swoich klientów. Oczywiście nic co wirtualne, nie zastąpi nam w całości eventów w realu, niemniej poszerzenie dowolnego wydarzenia o wymiar wirtualny zwiększa jego dostępność, co skutkuje nawet kilkukrotnym wzrostem frekwencji przy dużo niższych kosztach zarówno dla organizatora jak i uczestnika. Wierzymy, że nasi koledzy z branży spotkań, którzy odwiedzą tegoroczny Meetings Week wirtualnie, odnajdą w tym rozwiązaniu pomysły na organizowanie dla swoich klientów wydarzeń hybrydowych na dużą skalę, co pozwoli im odbudować a może nawet rozwinąć biznes w czasach obostrzeń związanych z pandemią, czego im bardzo życzymy.
- AVATARLAND™ oparty jest na platformie VirBELA™, rozwijanej na rynku amerykańskim już od 2009 roku - mówi Mariusz Filipiak, dyrektor techniczny Agencji EVERITUM – Jeszcze do niedawna, VirBELA™ wykorzystywana była głównie do zdalnej współpracy kilkunastu tysięcy agentów nieruchomości rozrzuconych po całym świecie. Rok 2020 wprowadził tą platformę do świata eventów, w którym sprawdziła się znakomicie z racji na bardzo rozbudowane i wszechstronne narzędzia pozwalające prowadzić efektywne prezentacje, spotkania i szkolenia. Jednocześnie w bardzo naturalny sposób oddając charakter i klimat realnego obiektu konferencyjnego. Aby skorzystać z platformy uczestnicy muszą zainstalować aplikację AVATARLAND™ na swoich komputerach – podobnie jak grę komputerową. Potem wystarczy się zalogować, stworzyć własnego awatara i… witamy na wirtualnym Meetings Week Poland 2020!
Na wirtualnych stoiskach i w pokojach VIP-ROOM platformy AVATARLAND™  będzie można spotkać wszystkich organizatorów i partnerów MWP2020, a wśród nich m.in.: Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, MPI Poland Chapter, Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, SITE Poland, Polska Izba Przemysłu Targowego, Polska Organizacja Turystyczna Poland Convention Bureau, Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa w Warszawie, The Warsaw Voice, MeetingPlanner.pl, Warszawska Organizacja Turystyczna oraz Meeting Planner, Syskonf, Brill AV Media, CMA, Pixel Multimedia, Rent Design oraz Symposium Cracoviense.
Platforma AVATARLAND™ zostanie udostępniana na czas wydarzenia wyłącznie zarejestrowanym uczestnikom Meetings Week Poland 2020. Zapraszamy do rejestracji na stronie https://meetingsweek.pl/  i do udziału w tym wyjątkowym, hybrydowym wydarzeniu.

***
Informacje o Agencji EVERITUM
Agencja Eventowa EVERITUM posiada blisko 12-letni staż oraz bogate portfolio niemal dwustu zrealizowanych wydarzeń dla klientów biznesowych. Od maja 2020 r. jest dostawcą wirtualnej platformy VirBELA™ do organizacji wydarzeń wirtualnych, a od września 2020 oferuje dostęp do Wirtualnego Centrum Targowo-Konferencyjnego AVATARLAND™, dedykowany dla rodzimych agencji eventowych i klientów branży spotkań. Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.avatarland.eu

Informacje o platformie VirBELA™
VirBELA™ to innowacyjna platforma eventowa zawierająca zestaw narzędzi i usług służących do współpracy zespołowej i komunikacji w trójwymiarowym wirtualnym świecie. Usługa dostarcza wiele funkcjonalności typowo konferencyjnych oraz umożliwia organizację targów, kongresów, konferencji i szkoleń, w których goście i prelegenci uczestniczą pod postacią awatarów. Od maja 2020 r. platforma dostępna jest również na rynku polskim. Więcej informacji:www.virbela.pl

Informacje o Meetings Week
Organizatorami MWP są: Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, MPI Poland Chapter, Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, SITE Poland, Polska Izba Przemysłu Targowego, Polska Organizacja Turystyczna Poland Convention Bureau, Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa w Warszawie, The Warsaw Voice, MeetingPlanner.pl i Warszawska Organizacja Turystyczna.

Udział w wydarzeniu – zarówno na żywo, jak i online jest bezpłatny, wymagana jest rejestracja.
www.meetingsweek.pl


Kontakt dla mediów:
Agnieszka Ciesielska Biuro Prasowe AVATARLAND™   media@avatarland.eu  +48 883 319 295

Meetings Week Poland 2020 ze wsparciem partnerów

Honorowy patronat nad tegorocznym Meetings Week Poland objęły Ministerstwo Rozwoju oraz Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Wydarzenie, jako partner strategiczny, wspiera także samorząd Województwa Małopolskiego. Swoją obecność potwierdzili Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwo Rozwoju, odpowiedzialny za turystykę, Arkadiusz Opoń, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, a także Tomasz Urynowicz, wicemarszałek Województwa Małopolskiego. Wydarzenie stanie się tym samym wspólną próbą nakreślenia kierunków rozwoju przemysłu spotkań i wydarzeń w Polsce.

Tegoroczny Meetings Week Poland odbędzie się w dniach 16–17 września w formule hybrydowej. Uczestnicy spotkają się w pięciu miastach Polski (Warszawa, Kraków, Poznań, Katowice oraz Lubin) i w przestrzeni online. W programie wydarzenia znajdą się różne aspekty działalności w przemyśle spotkań i wydarzeń, choć jako główny temat lub kontekst poruszanych zagadnień jawi się nowa rzeczywistość, z którą obecnie mierzy się cała branża. Podkreśla to również Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, honorowy patron wydarzenia: – Ostatnie miesiące zmieniły świat spotkań branżowych na całym świecie. Nie ustają działania poświęcone funkcjonowaniu w nowej rzeczywistości. Sytuacje w poszczególnych miastach i regionach monitorowane są na bieżąco przez miejskie i regionalne convention bureaux. Convention bureaux, przy wsparciu Poland Convention Bureau POT, wdrażają nowe rozwiązania, które mają pomóc w utrzymaniu zainteresowania destynacją wśród planistów spotkań oraz pracują wspólnie z organizatorami i obiektami nad podtrzymaniem i pozyskiwaniem nowych wydarzeń do swoich miast – zaznacza.

Kluczowość partnerstwa pomiędzy wszystkimi interesariuszami przemysłu spotkań, współpracę i potrzebę promocji zaznacza także Województwo Małopolskie – samorząd wspiera wydarzenie w myśl promowanego hasła „Łączy nas Małopolska”. – Branża turystyki biznesowej przeżywa teraz bardzo trudny czas, ale wszyscy wierzymy, że wyjdziemy z tego silniejsi, jeśli będziemy wspólnie, nie osobno, pracowali nad nowymi i kreatywnymi rozwiązaniami. Województwo Małopolskie wspiera budowanie współpracy sieciowej i rozwój kooperacji pomiędzy podmiotami na rynku turystycznym, a Meetings Week Poland to wydarzenie, które idealnie wpasowuje się w te cele – mówi Anna Jędrocha, koordynator Meetings Week Poland 2020. Województwo Małopolskie jest partnerem strategicznym tegorocznej edycji MWP i dzięki jego dofinansowaniu wydarzenie odbędzie się w formie hybrydowej. – Małopolska, mając na uwadze skutki, jakie przyniesie obecna pandemia dla regionalnej gospodarki turystycznej, wsłuchuje się w głos branży, aby podejmować działania skuteczne i adekwatne do nowych uwarunkowań funkcjonowania turystyki – zaznacza Anna Jędrocha.

Partnerem branżowym Meetings Week Poland 2020 została powołana w lipcu tego roku przez kilkanaście organizacji i stowarzyszeń branżowych Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń. Rada stanowić ma wspólny głos branży i reprezentować jej interesy m.in. we współpracy z rządem. Zadania Rady są zatem zbieżne z celami Meetings Week Poland, stąd partnerstwo i podjęcie m.in. wspólnej debaty nad przyszłością przemysłu spotkań i wydarzeń.

Organizatorami MWP są: Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, MPI Poland Chapter, Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, SITE Poland, Polska Izba Przemysłu Targowego, Polska Organizacja Turystyczna Poland Convention Bureau, Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa w Warszawie, The Warsaw Voice, MeetingPlanner.pl i Warszawska Organizacja Turystyczna.

Udział w wydarzeniu – zarówno na żywo, jak i online jest bezpłatny, wymagana jest rejestracja.
www.meetingsweek.pl

Targi B2B - Back to Business

Branża targowa od wielu tygodni jest gotowa do bezpiecznego powrotu imprez targowych. Pierwsze targi w Poznaniu, Kielcach, Krakowie i Gdańsku już za nami. Odbyły się bez problemu, chociaż zgodnie z reżimem sanitarnym wymaganym przez GUS. Organizatorzy szykują się już do dużych imprez jesiennych i liczą na wzrastającą liczbę wystawców oraz zwiedzających jednocześnie przypominając o potencjale branży targowej, w tym kompetencjach, wiedzy eksperckiej, znajomości rynków zagranicznych, sieci przedstawicieli handlowych, a także sprawdzonych formatów matchmakingowych. Pobierz list otwarty !!!

Meetings Week Poland we wrześniu, w formule hybrydowej

Ósma edycja Meetings Week Poland (MWP) – odwołana w kwietniu tego roku z powodu wynikającego z pandemii zakazu organizacji wydarzeń – odbędzie się we wrześniu, w nowej formule. Wydarzenie będzie miało charakter hybrydowy – uczestnicy będą gościć na żywo w obiektach w pięciu miastach Polski oraz za pośrednictwem internetu z dowolnego miejsca na świecie. Zagadnienia podjęte podczas MWP będą odnosić się do nowej rzeczywistości, w której przemysł spotkań odbudowuje swoją pozycję. Wśród mówców są międzynarodowi i polscy eksperci i praktycy, przedstawiciele rządu, samorządów, organizacji branżowych oraz ambasadorowie kongresów.


– Pandemia COVID-19 doprowadziła branżę spotkań to totalnej zapaści, po stopniowym „odmrażaniu” naszej działalności próbujemy przystosować się do „nowej normalności”. Trendy, które kształtują branżę wydarzeń biznesowych od kilku lat, w tym cyfryzacja, zrównoważony rozwój i zwiększona potrzeba bezpieczeństwa, stały się obecnie niezmiernie ważne. Do naszych głównych zadań należy nawiązanie nowych relacji z interesariuszami przemysłu spotkań: dostawcami, partnerami i klientami, dbając przy tym o nasze środowisko i lokalną społeczność – mówi Anna Jędrocha, koordynator Meetings Week Poland 2020, wiceprezes zarządu Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce.
 – Walczymy o przetrwanie naszych firm, i często mówimy, że nie mamy teraz czasu na zrównoważony rozwój, ale wiemy już, że wsparcie, jakie otrzymaliśmy w wyniku wprowadzenia tarcz antykryzysowych, wystarczy na bardzo krótki okres naszej działalności. Jeszcze więcej wysiłków będzie nas kosztować przywrócenie popytu na nasze usługi i nie możemy tutaj zaprzepaścić potrzeby odbudowy społeczności przemysłu spotkań. Bo nie ma spotkań bez ich uczestników – wyjaśnia.

Dlatego Meetings Week Poland 2020 poruszy wszystkie ważne i aktualne dla rynku spotkań zagadnienia, ale zorganizowany zostanie w innej formule. Odwołana na wiosnę ósma edycja MWP, odbędzie się w dniach 16-17 września, w formacie hybrydowym. Uczestnicy i mówcy będą na żywo w pięciu miastach jednocześnie, a całość będzie dostępna także online. Partnerami MWP są obiekty: FHouse Warsaw, Centrum Kongresowe ICE Kraków, Międzynarodowe Centrum Kongresowe & Spodek PTWP Event Center w Katowicach, Grupa MTP Poznań Congress Center, Lubelskie Centrum Konferencyjne oraz Novotel Centrum Warszawa. Na żywo wszystkie te lokalizacje połączy Brill AV Media.

 – My jesteśmy gotowi organizować bezpieczne spotkania i chcemy powrócić na rynek. Chcemy, żeby wrócił prężny i tętniący życiem przemysł spotkań w Polsce, rozwijający się w harmonii z potrzebami naszych klientów – podkreśla Anna Jędrocha.
Organizatorami MWP są: Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, MPI Poland Chapter, Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, SITE Poland, Polska Izba Przemysłu Targowego, Polska Organizacja Turystyczna Poland Convention Bureau, Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa w Warszawie, The Warsaw Voice, MeetingPlanner.pl i Warszawska Organizacja Turystyczna.
Dwudniowe wydarzenie zostanie podzielone na kilka sesji, za program których odpowiadają poszczególne organizacje branżowe współtworzące MWP.
Sesje zaplanowane na 16 września będą toczyły się równolegle w pięciu miastach. Uczestnicy, którzy wybiorą udział w MWP online, mogą korzystać zarówno z wykładów i paneli dyskusyjnych, jak i wziąć udział w spotkaniach z partnerami w przygotowanych do tego celu wirtualnych pokojach.

Pierwsza sesja to nowa formuła konferencji Poland Meetings Destination (organizowanej przez The Warsaw Voice) – poświęcona wzywaniom i perspektywom. Kluczowym pytaniem, jakie stawiają organizatorzy, jest: czy obecnie w Polsce powinniśmy postawić na rozwój turystyki spotkań, stymulującej rozwój całej gospodarki, jej innowacyjność, inwestycyjną atrakcyjność? Po latach oczekiwań i starań ze strony całej branży, krótko przed czasem pandemii, turystyka trafiła pod skrzydła Ministerstwa Rozwoju, co podkreśla jej związki z gospodarką raczej, a nie ze sportem. Pojawią się nowe środki i narzędzia, służące rozwojowi turystyki. Czy na podobne wsparcie może liczyć branża spotkań? Czy zostanie wprowadzona lokalna opłata turystyczna? Czy profesjonaliści sektora MICE mogą wpłynąć na pozytywne kierunki zmian?
Gośćmi sesji będą m.in. sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju Andrzej Gut-Mostowy i wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Arkadiusz Opoń, którzy będą mówić o stanie i perspektywie turystyki spotkań. W dyskusji panelowej pt. „Jaki przemysł spotkań w epoce zwiększonego ryzyka dla zdrowia? Próba nakreślenia kierunków rozwoju” wezmą udział przedstawiciele administracji państwowej, samorządów, przedsiębiorców i Ambasadorowie Kongresów Polskich.

Kolejna sesja, przygotowana przez Stowarzyszenie Konferencje & Kongresy w Polsce i Poland Convention Burau POT, nosi tytuł Zrównoważony rozwój podstawą odbudowy przemysłu spotkań. Do udziału w konferencji organizatorzy zaprosili wybitne ekspertki w tytułowej dziedzinie – Claudię van’t Hullenaar z Global Destination Sustainable Index oraz Jane Cunningham z BestCities Global Alliance, które przedstawią aktualne modele działania zrównoważonych miast, obiektów i firm. Dopełnieniem ich prezentacji będzie panel dyskusyjny, w którym rozmówcy podzielą się przykładami innowacyjnych rozwiązań w obszarze organizacji wydarzeń biznesowych na świecie i w Polsce, wprowadzanych w celu zwiększenia konkurencyjności w dynamicznie zmieniającym się świecie zdominowanym przez COVID-19. Celem tej sesji jest próba odpowiedzi na następujące pytania: Jak zmienił się przemysł spotkań w czasie pandemii i czy mamy szansę na jego odbudowę w duchu zrównoważonego rozwoju? Jak w „nowej normalności” pozytywny wpływ organizacji wydarzeń biznesowych może zmieniać firmy i świat, przezwyciężać bariery oraz inspirować lokalne społeczności?

Ostatnią tego dnia sesję pt. „Targi dają więcej – wracamy / Targi B2B – Back to Business - Bezpieczny powrót”, zrealizuje Polska Izba Przemysłu Targowego, która dołączyła do organizatorów MWP. Podczas spotkania mowa będzie o szansach dla firm z branży na powrót na rynek po okresie spowolnienia, możliwościach ich rozwoju i odbudowywania utraconych relacji. Celem spotkania jest też pokazanie, że firmy te są silne, przetrwały kryzys i wracają z nowymi rozwiązaniami, a targi odgrywają kluczową rolę w odbudowie biznesu, pozawalają na odbudowywanie relacji i organizowane są z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa. Keynote speakerem w tej sesji będzie Nick Dugdale-Moore, regional manager Europe, UFI.

Sesje drugiego dnia odbędą się na żywo w Warszawie, będzie można wziąć w nich udział także online.
Pierwsza z nich współorganizowana przez Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel i SITE Poland poświęcona będzie perspektywom organizacji branżowych i wyzwaniom, jakie stoją przed sektorem wydarzeń i spotkań oraz działaniom nowo powołanej przez organizacje branżowe Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń.

Sesja prowadzona przez MPI Poland Chapter pt. Bezpieczeństwo i ochrona w branży spotkań będzie dotyczyła różnych wymiarów bezpieczeństwa. Temat bezpieczeństwa i ochrony w branży spotkań znajduje się wśród priorytetów edukacyjnych MPI Global, a dzisiaj w obliczu wyzwań związanych z pandemią COVID-19 ma szczególne znaczenie. MPI wydało obszerną publikację pt. „Bezpieczeństwo i ochrona w branży eventowej – przewodnik po najlepszych praktykach w planowaniu spotkań i wydarzeń” oraz ustanowiło doroczne Konklawe Zarządzania Ryzykiem. Wynikiem tych działań jest powstanie kompendium wiedzy o bezpieczeństwie, którego najważniejsze zagadnienia będą poruszone i omawiane podczas sesji. Gościem specjalnym spotkania będzie Paul Foster, ekspert w dziedzinie zarządzania tłumem.

Finałowym eventem MWP 2020 będzie Gala Kompasy Vistuli – wydarzenie organizowane przez Szkołę Główną Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Podczas gali uhonorowani zostaną absolwenci SGTIH – laureaci pierwszej edycji konkursu „Kompasy Vistuli”.

Udział w wydarzeniu – zarówno na żywo, jak i online jest bezpłatny.
Szczegółowy program oraz formularz rejestracyjny znajdują się na stronie www.meetingsweek.pl.

W trudnych czasach jesteśmy razem !!!

Chciałabym rozpocząć od cytatu Dyrektora Generalnego Światowej Organizacji Zdrowia, Dr Tedros Adhanom Ghebreyesus  mówi „To czas na fakty, a nie strach. To czas na naukę, a nie plotki. To czas na solidarność, a nie piętnowanie. Wszyscy jesteśmy w tym razem”.
Te słowa są bardzo wymowne dla każdego człowieka na świecie, z pewnością mają szczególne znaczenie dla naszej branży przemysłu spotkań i podróży służbowych, której działalność jest determinowana wszystkim, co wstrzymuje podróżowanie, zarówno w celach służbowych, jak i prywatnych.


„Jako branża musimy wykazać się siłą, utrzymując w możliwie najszerszym zakresie nasz bieżący harmonogram działań - a tam, gdzie nie jest to możliwe, współpracując nad opracowaniem alternatywnych rozwiązań” mówi Kai Hattendorf – Przewodniczący the Joint Meetings Industry Council.
Wszystkie organizacje branżowe w imieniu swoich członków, jak i całej branży apelują o spokój i rzeczowe podejście do problemu epidemii koronawirusa SARS-COV-2. Każdy z klientów ma prawo zrezygnować z organizacji swojego wydarzenia czy podróży, ale bez uzasadnionych przyczyn odwołania musi liczyć się z konsekwencjami finansowymi. Wprowadzenie zakazów podróży służbowych przez pracodawców czy odwoływanie planowanych wydarzeń firmowych czy masowych, w ciągu tylko jednego ubiegłego miesiąca, przyniosło nam straty nie do odrobienia, w wielu przypadkach spowoduje brak płynności finansowej czy nawet bankructwo. Organizacje, jak i sami przedsiębiorcy starają się zachowywać racjonalnie, negocjują warunki  odwołania czy zmiany terminu, chcąc wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów. Ale doniesienia mediów i rekomendacje Ministra Zdrowia czy Głównego Inspektora Sanitarnego wywołują nerwowe, często pochopne decyzje naszych klientów. Ale to jeszcze nie koniec, anulacje to dopiero początek problemów naszej branży. Równolegle obserwujemy brak nowych zapytań na okres wiosenno-letni. Pierwsze półrocze z pewnością zaliczymy do jednego z najgorszych w naszej działalności.
Ostatnie lata musimy przyznać dla naszej branży były bardzo dobre, mówiliśmy o tym, że kiedyś przyjdą gorsze czasy, ale nie spodziewaliśmy się, że zapaść będzie tak duża. I tu jest pole do działania właśnie dla organizacji branżowych, na których liczą teraz nie tylko członkowie, ale cała branża. Osiem lat temu organizacje branży spotkań, w czasie prosperity na rynku, uznały, że czas na podjęcie współpracy i rozpoczęły wspólne działania edukacyjno-integracyjne inaugurując Meetings Week Poland. Teraz możemy powiedzieć, że potrafimy się zjednoczyć w imię dobra całej branży i mówić jednym głosem. A jest to teraz bardzo ważne. Dziś po południu spotkanie z Panią Minister Jadwigą Emilewicz celem omówienia problemów, związanych ze skutkami epidemii koronowirusa dla branży turystycznej. Mamy przygotowanych wiele postulatów do ministerstwa, jesteśmy gotowi na rzeczowe rozmowy.
Chcę jeszcze wrócić do słów przewodniczącego Hattendorfa, że sami musimy wykazać się siłą, nie możemy zwątpić, nie możemy się poddawać. Przed nami są także nasze branżowe wydarzenia i trudne decyzje organizatorów, żeby nie odwoływać wydarzenia, choć obawiają się niskiej frekwencji.
Pierwsza już w tym tygodniu konferencja „Historical Cities 3.0 – W poszukiwaniu turysty premium” w Krakowie 11-12 marca 2020, i przy tej okazji śniadanie biznesowe SKKP, poświęcone reperkusjom dla branży MICE w związku z koronawirusem w dniu 12 marca rano. Potem  „Galaktyka eventu” w Katowicach 26-27 marca, 2020, oraz „New Trends in Tourism” w Gdańsku 3 kwietnia, 2020. Na koniec Meetings Week Poland 2020 w dniach 22-24 kwietnia 2020. Nie odwołujemy, podejmujemy racjonalne decyzje, kontynuujemy przygotowania i liczymy na dobrą frekwencję na wszystkich wydarzeniach. Pracowaliśmy ciężko przez wiele miesięcy, aby przygotować wartościowy program merytoryczny, przekonajcie się.
Anna Jędrocha wiceprezes SKKP, koordynator MWP 2020

Do pobrania


Logotyp MWP 2020 >>
Pakiet banerów MWP 2020 >>
Informacja prasowa MWP 2020 (1) >>
Claudia van't Hullenaar - informacja prasowa MWP (26.02.2020)>>
Jane Cunningham - informacja prasowa MWP (26.02.2020)>>
W trudnych czasach jesteśmy razem - informacja prasowa MWP (9.03.2020)>>
Meetings Week we wrześniu, w formule hybrydowej - informacja prasowa MWP (17.08.2020)>>
Targi B2B - Back to Business - list otwarty (25.08.2020.)>>
Meetings Week Poland 2020 ze wsparciem partnerów (3.09.2020)>>
Meetings Week Poland 2020 na wirtualnej wyspie AVATARLAND (9.09.2020)>>

Przejdź do rejestracji

 

Patronat honorowy


Partner branżowy



Partnerzy strategiczni


Partnerzy
 
Patroni medialni