16 września 2020
WARSZAWA - KRAKÓW - POZNAŃ - KATOWICE - LUBLIN - ONLINE
Poland Meetings Destination
Nowe wyzwania, nowe perspektywy
10:45 - 10:50
Przywitanie uczestników konferencji
10:50 - 11:20
Stan i perspektywy turystyki spotkań w Polsce
11:20 - 12:20
Jaki przemysł spotkań w epoce zwiększonego ryzyka dla zdrowia? Próba nakreślenia kierunków rozwoju - dyskusja panelowa w gronie ekspertów
Czy czarny scenariusz wcale taki nie jest?
Bezpieczeństwo spotkań a efektywny kontakt
Innowacyjne spotkania nauki i biznesu
Jakie plusy oferuje koncepcja spotkań hybrydowych?
Rola turystyki spotkań w gospodarce miast i regionów – na co stawiać?
Czy przemysł spotkań w Polsce może zyskać nową szansę?
Uczestnicy:
  • Andrzej Gut – Mostowy, Sekretarz Stanu, Ministerstwo Rozwoju
  • Tomasz Urynowicz, Wicemarszałek Województwa Małopolskiego
  • Teresa Buczak, p.o. Dyrektora ds. Strategii i Rozwoju, Polska Organizacja Turystyczna,
  • Mateusz Czerwiński, Wiceprezes WOT
  • Jan Mazurczak, Prezes PCB
  • Marcin Stolarz, Prezes PTWP Event Center, operatora Spodka i Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach
  • Agnieszka Sikorska, Dyrektor, Śląska Organizacja Turystyczna
  • Katarzyna Urban, Dyrektor, Lublin Convention Bureau
Moderator: Juliusz Kłosowski
12:20 - 12:30
Podsumowanie
Zrównoważony rozwój podstawą odbudowy przemysłu spotkań
12:35 - 12:45
Wprowadzenie i moderowanie: Anna Górska, Wiceprezes Zarządu SKKP ds. Współpracy Międzynarodowej, Symposium Cracoviense Board Advisor
12:45 - 13:05
Imagining more beautiful places than the ones we visit, meet and live in in now – The opportunity for a big reshape
  • Claudia van’t Hullenaar, Senior Sustainability Consultant, Global Destination Sustainable Movement – (prezentacja w języku angielskim)

W dzisiejszym środowisku społeczno-gospodarczym i nowej rzeczywistości światowe firmy, destynacje i rządy muszą współpracować, zamiast demonstrować swoje techniczne możliwości, aby pozostać konkurencyjnymi, a tym samym być lepiej przygotowanymi i odpornymi na przyszłość.  Jest to bardziej prawdziwe niż kiedykolwiek w momencie załamania branży turystycznej i wydarzeń biznesowych z powodu COVID-19 i nieuchronnego kryzysu klimatycznego.  Pandemia dramatycznie ujawniła słabość  obecnego systemu, w którym działa świat. Oczywista jest konieczność ekologicznej, systematycznej i rzetelnej  naprawy, która przyczyni się do regeneracji branży spotkań, mającej  ogromną wartość w zakresie wiedzy, innowacji i gospodarki.
Mamy teraz możliwość zaprojektowania lepszego systemu, zamiast po prostu odbudowywania przemysłu i gospodarki. Jak możemy wykorzystać branżę przemysłu spotkań, aby przyczynić się do dobrobytu społeczeństwa i planety? Jak równoważymy potrzeby ludzi i środowiska oraz zapewniamy dobrobyt? Claudia zaprosi nas na zapowiedź nowego sposobu myślenia, opartego na rozwiązaniach systemowych w zgodzie z naturą i z priorytetami wyznaczonymi przez Cele Zrównoważonego Rozwoju.
13:05 - 13:45
Panel dyskusyjny z udziałem ekspertów:
13:45 - 14:05
Associations are change makers.  We can, together, help create ‘positive impact’ from their events
  • Leslie Williams,  Managing Director, BestCities Global Alliance (prezentacja w języku angielskim)

„Positive impact” w przemyśle spotkań odnosi się do misji organizacji, biorącej pełną odpowiedzialność za organizowane przez siebie wydarzenia i wizji destynacji, w której je organizuje. Stowarzyszenia są kreatorem zmian. Jak zachowują się dzisiaj i jak możemy wpływać na ich decyzje, żeby razem wywierać  „pozytywny wpływ”? Nie powinniśmy postrzegać udanej konferencji tylko na podstawie liczby delegatów i tego ile wydają w danej destynacji, ale pozytywnej zmiany, która nastąpiła w wyniku tego spotkania. W następstwie pandemii COVID-19 wydarzenia biznesowe mogą odegrać istotną rolę w niezbędnym ożywieniu gospodarczym i społecznym. Skuteczne partnerstwo, transfer wiedzy, świadomość społeczności w której żyjemy, postęp w branży. Wydatki turystyczne to tylko wierzchołek góry lodowej…
14:05 - 14.30
Przerwa, dostęp do wirtualnych pokoi partnerów
Targi dają więcej – wracamy / Targi B2B – Back to Business - Bezpieczny powrót
14:30 - 16:00
Dyskusja panelowa z udziałem:
16:00
Zakończenie konferencji
Koncert "Zaucha jest dobry na wszystko" (online)
19:00 - 20:00
NIESPODZIANKA DLA UCZESTNIKÓW MWP 2020 -  finałowy koncert tegorocznych Cyber Wianków – Święta Muzyki 2020 pt. „Zaucha jest dobry na wszystko”, tylko za pośrednictwem Wirtualnego Centrum Targowo-Konferencyjnego AVATARLAND™. Partner koncertu PLAY KRAKÓW I KRAKOWSKIE BIURO FESTIWALOWE.

Naszym zdaniem piosenki Andrzeja Zauchy nie potrzebują specjalnej rekomendacji. Mimo, że artysty nie ma z nami od blisko trzech dekad, jego twórczość pozostaje wiecznie żywa – również dzięki tym, którzy dziś pielęgnują jego dorobek. To właśnie jego najsłynniejsze utwory jak C’est la vie – Paryż z pocztówki czy Byłaś serca biciem brzmią w aranżacjach Big Bandu Małopolskiego podczas koncertu „Zaucha jest dobry na wszystko”.
Partnerem MWP jest platforma PLAY KRAKÓW, jest to jedyna taka w Polsce platforma VOD pełna miejskiej KULTURY. Wielkie muzyczne widowiska, spektakle teatralne, recitale czy spotkania z pisarzami z całego świata – to tylko część materiałów, które od 11 września można znaleźć na platformie, której operatorem jest KBF.
Czekają na Państwa materiały zarejestrowane i udostępnione przez krakowskie instytucje kultury, a także wydarzenia transmitowane na żywo.
Więcej informacji na temat platformy PLAY KRAKÓW znajdziecie Państwo po kliknięciu w link https://www.playkrakow.com/


17 września 2020
WARSZAWA - ONLINE
Perspektywy dla organizacji branżowych sektora przemysłu spotkań i wydarzeń
10:45 - 11:00
Prezentacja partnera strategicznego Avatarland
11:00 - 11:05
Przywitanie uczestników konferencji
11:05 – 11:45
Perspektywy organizacji wydarzeń w trakcie i po Covid-19
  • Żaneta Berus - Członek Zarządu SBE
  • Piotr Basek - Członek Zarządu PITE
  • Dominik Górka - Członek Zarządu KAE SAR
  • Paula Fanderowska - Prezes Zarządu SKKP
  • Katarzyna Gajek - Rzecznik Prasowy PSBŚ
  • Krzysztof Łobodziński – Moderator
11:45 - 12:30
Perspektywy dla podróży biznesowych i motywacyjnych - jak widzą covidową przyszłość agencje, hotele biznesowe, agenci i linie lotnicze
Bezpieczeństwo i ochrona w branży spotkań - część I
12:35 - 12:40
Przywitanie, wprowadzenie: Monika Dymacz, Prezes MPI Poland Chapter
12:40 - 13:05
Crowd management / Zarządzanie tłumem: Venue planning for social distancing, lessons learnt so far
  • Paul Foster, Founder of OnePlan, international expert in crowd management

As sports events start up again in the wake of the coronavirus pandemic, stadia and arena operators are looking at how to get fans back into their venues. What is the new norm and how many fans will they be able to allow into the seating bowl, given all the social distancing criteria? How to ensure your outdoor market is Covid-19 safe in crowded areas, queues and entrances of your venues? In this presentation Paul will show examples of the most recognized venues in the world, showing how they've prepared for "the new normal" and he will take you through the OnePlan analysis tools to demonstrate how to plan and deliver your stadium/arena for social distancing.
13:05 - 13:40
Zarządzanie tłumem - najlepsze polskie praktyki: Bezpieczeństwo eventów po pandemii - panel dyskusyjny

Spotkanie ekspertów w tym panelu jest następstwem majowego webinaru „Bezpieczeństwo eventów po pandemii”, który miał miejsce w ramach inicjatywy Kraków Network, organizowanej przez Krakowskie Biuro Festiwalowe i przy współpracy SKKP. Tym razem spotkamy się na żywo, aby pokazać dobre praktyki w tak kluczowych obiektach, z perspektywy już coraz większego doświadczenia życia w tej nowej rzeczywistości. Co zamierzaliśmy, jak do tego podeszliśmy, co się sprawdziło, a co nie, jakie są wyzwania na dziś, czego potrzebujemy od partnerów, uczestników, rządu, interesariuszy? Wszyscy uczymy się funkcjonowania na co dzień, na bieżąco odkrywamy nowe aspekty, a wzajemne uczenie się od siebie pelni tutaj kluczową rolę.
13:40 - 14:05
Cyberbezpieczeństwo spotkań: Nowa rzeczywistość, nowe zagrożenia. Jak uchronić się przed cyberprzestępcami, organizując zdalnie event?

Branża eventowa przeżywa trudne czasy. Zmienia sposób funkcjonowania, przenosi część wydarzeń do wirtualnego świata, większość z nas pracuje zdalnie. Nowej rzeczywistości uczą się szybko nie tylko organizatorzy i uczestnicy konferencji, ale i cyberprzestępcy. Praca z domów, maile i telefony zamiast spotkań twarzą w twarz to dla tych drugich szansa na zastosowanie przeróżnych socjotechnik i zdobycie cennych informacji na temat naszych firm i instytucji. Gdzie tkwi niebezpieczeństwo? Jakie dane, którymi dysponujemy, organizując event – także online – są najcenniejsze dla hakerów i jak mogą je zdobyć oraz wykorzystać? I w końcu – jak ochronić się przed cyberzagrożeniami? O tym wszystkim podczas prelekcji.
14:05 - 14.30
Przerwa, dostęp do wirtualnych pokoi partnerów
Bezpieczeństwo i ochrona w branży spotkań - część II
14:30 - 15:00
Zarządzanie kryzysowe: Koronawirus jako potencjalne narzędzie ataku na wydarzeniach. Nowe zagrożenia terrorystyczne wśród skutków pandemii

Zastępca prokuratora generalnego USA Jeffrey Rosen poinformował, że w Stanach Zjednoczonych dochodzi do przypadków „celowego narażenia i zakażenia ludzi koronawirusem”. Ponieważ koronawirus spełnia ustawową definicję „czynnika biologicznego”, takie działania mogą potencjalnie wiązać się z ustawami dotyczącymi zwalczania terroryzmu - napisał Rosen w piśmie do Departamentu Stanu. Natomiast eksperci brytyjscy twierdzą, że w czasie obostrzeń koronawirusowych w szczególności osoby odizolowane społecznie, znajdujące się w niekorzystnej sytuacji materialnej, bez pracy, spędzające dużo czasu w internecie - a tym samym stają się łatwym łupem dla radykalnych grup lub jednostek. Izolacja pogłębia niezadowolenie, które czyni ludzi bardziej podatnymi na agresywne zachowania. Jaki mogą mieć skutek te zjawiska dla branży spotkań? Czy i jak możemy się przed nimi zabezpieczyć?
15:00 - 15:20
Zarządzanie ryzykiem: Bezpieczeństwo prawne eventów online

Covid zmienia nie tylko formułę w jakiej organizowane są różnego rodzaju wydarzenia. Nie przechodzimy po prostu od spotkań na żywo do wydarzeń online. Przejście to wymaga często zastąpienia dobrze nam znanych procedur, zgód, formularzy innymi. Obecnie oprócz wizerunku prelegenta często będziemy wykorzystywać również wizerunki uczestników (kiedy zadają pytania, wchodzą w interakcję). Możemy też nie mieć pełnej kontroli nad miejscem, z którego prelegent wygłasza swoje onlinowe wystąpienie (jakie treści pojawiają się w tle, co jest elementem scenografii). Skoro nagrywamy, transmitujemy, udostępniamy wydarzenie to w innym zakresie pozyskiwać będziemy licencje na korzystanie z muzyki, filmów, prezentacji. Jeśli nasz event jest dostępny publicznie, a nie tylko do imiennie zaproszonych gości, mogą się pojawić ograniczenia co do tego, co i jak możemy mówić, prezentować, reklamować. Nowa normalność wymaga opracowania nowych procedur. 
15:20 - 15:30
Waga przemysłu spotkań: Poland Events Impact
15:30 - 16:00
Zarządzanie ryzykiem: Event w górach - jak wykorzystać jego możliwości i przeciwdziałać zagrożeniom?

Panel dyskusyjny z ratownikami Grupy Jurajskiej GOPR oraz organizatorami szkoleń i eventów w kontekście organizowanych wspólnie wydarzeń. Jak wygląda specyfika pracy w górach/skałkach, jakie są możliwości dla eventów/szkoleń/spotkań biznesowych w takim otoczeniu, jakie cele są realizowane, z jakimi trudnościami i ryzykami łączą się eventy w górach i jak się można przed nimi zabezpieczać? 
16:00
Zakończenie konferencji
Kompasy Vistuli - Gala Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula (za zaproszeniami)
19:00
Rozpoczęcie Gali w Hotelu Novotel Centrum Warszawa


Patronat honorowy


Partner branżowy



Partnerzy strategiczni


Partnerzy
 
Patroni medialni